تبلیغات
مطالب اینترنتی - فواید خواب خوب و کامل شبانه را بدانید
 


فواید خواب خوب و کامل شبانه را بدانید

فواید خواب خوب و کامل شبانه را بدانید

خواب خوب و کامل در طول شب می تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد که از جمله انها سرحال بودن در طول روز بعدی هست. برخی از دشواری های خواب, کاملا پدیدار میباشند: وقتی تمام شب این پهلو آن پهلو میشوید یا هر ساعت, از خواب می‌پرید, معلوم هست که مشکلی وجود دارد. اما گاهی وقت‌ها, کیفیت خواب می تواند نامشحص و چند پهلو باشد. تا کنون هم هیچ معیار حقیقی ارائه نشده که تعریف کند, خواب خوب دقیقا چه خوابی هست.

اما در چند ماه پیش, موسسه‌‌ی ملی خواب, نخستین پیشنهاد‌های خاص خود را در مورد یک خواب با کیفیت در نشریه‌ی «Sleep Health» منتشر کرد.این دستورکار‌ها بر زمینه 277 مطالعه و بررسی‌ در قبل و توسط کارشناسان حرفه‌ای بود که شامل معیارهایی هست که افراد میتوانند با کمک آنها بفهمند خواب شبانه‌ی آنها تا چه حد خوب و با کیفیت هست.

این دستورکار‌های اخیر میتوانند برای هر شخصی که هنوز نمی داند اوضاع خواب شبانه‌اش خوب هست یا بد, خوب باشد. این معیارها نه تنها به آنها کمک میکند بدانند چه زمانی خوب نخوابیده‌اند, بلکه گاهی مردم فکر میکنند به طور کلی خواب خوبی ندارند اما در واقع, در طیف نرمال قرار می گیرند.

این پیشنهاد‌ها مشخص میکنند طیف خواب «مناسب» و «نامناسب» بر زمینه شاخص‌های خواب با کیفیت چیست, شامل زمان سپری شده برای به خواب رفتن, شمار دفعات بیدار شدن در طول شب, زمانی که طول می کشد مجدد به خواب بروید و درصد زمان کلی که در خواب سپری میکنید. بر زمینه این یافته‌ها, پیشنهادهایی هم برای‌تان داریم.

در عرض ۳۰ دقیقه یا کمتر به خواب میروید

اگر هر شب, اکثر از نیم ساعت طول بکشد تا به خواب بروید, احتمالا علت آن, یکی از این دو تاست: یا خیلی زود به رختخواب رفته‌اید و طبق ساعت باطنی‌تان هنوز وقت خواب‌تان نرسیده و از نظر فیزیکی و ذهنی هنوز حاضر‌ی خواب نیستید, و یا قبل از خواب به فعالیت‌هایی هستید که بسیار محرک بوده و خواب‌تان را به هم میزنند.

بیدار استراحت کردن و برای به خواب رفتن جنگیدن, واقعا فرسوده کننده هست و میتواند موجب پریشانی و تداوم دشواری های خواب شود. برای اجتناب از بروز این رخداد, ساعت‌های قبل از خواب را به فعالیت‌های آرامشبخش اختصاص دهید, یعنی ایمیل و موبایل چک نکنید و به تماشای تلویزیون نپردازید.

اگر هم دشوار بیدار ماندن در رختخواب‌تان به این مربو